Idag...

har det varit fart och fläkt.
Börjar dagen med att lämna Vilda hos dagmamman.
Kan juh säga att jag hade kalla tår efter jag hade pölsat i snön med bara gummidojor.
När jag kom hem så la jag mej en stund på soffan för att vila lite, hade inte sovit så mycket i natt.
Johan började att slå in julklappar, efter ett tag så hjälpte jag till med det sista.
Tittade sen lite på tv innan det va dag att hämta Vilda igen.
Sen satte vi oss i bilen för att åka och leta efter en bra billig pulka till Vilda.
Snön brukar juh inte ligga så länge här så man vill juh inte lägga ut för mycket pengar på en pulka som nästan aldrig blir använd.
Vi kollade först på Nids for Kids tror jag det heter som ligger bredvid ÖB på Backaplan.
Men där kostade dom över 200kr.
Så vi letade vidare.
På ÖB fanns bara stjärtlappar och Vilda är lite för liten för dom ännu så vi fick springa vidare.
Hamnade på Biltema men där va dom slut.
Hmm, bara att fortsätta.
PÅ Coop va dom också slut, suck.
Men där fick jag köpt ett par snowjoggings eller vad dom skorna nu heter.
Mycket bättre än gummidojor.
Efter vi handlat klart på Coop så sprang vi över till Toys & Rus, där äntligen hittade vi pulkor för en billigare penning, Jippie.
Det blev två svarta pulkor, en till Vilda och en till Linnea.
Sen åkte vi hem till Fam Svensson/Andersson så Vilda kunde leka lite med Linnea i snön.
Barnen hade jätte kul tills Vilda började frysa och säga att hon ville gå in.
Så vi gick in och började planera middag.
Det blev en salig blandning av potatismos, spenat, fiskpinnar och falukorv.
Gott va det.
Sen lekte ungarna en stund till och Anita hjälpte mej lite med bloggen.
Tack igen för det!! =0)
Sen började JohnBlund hälsa på hos Vilda så det va dags för oss att dra oss hemåt.

När denna lilla figur tar över är det dags för sängen!!


När vi kom hem så gjorde vi iordning Vilda för kvällen.
Vi va tvungna att smörja in henne för hon va jätte torr över hela kroppen stackaren!
Sen så va det välling tajm.
Efter det så gick Johan och Vilda in i våran säng och la sej och pratade med Vildas farmor och farfar.
Sen när Johan kom ut så sov hon så gott.

Nu är det nog dags för mej att sova lite med!
Ha det toppen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0