Tvättdag...

har det varit idag.
Lämnade Vilda som vanligt kl 9 hos Lotta.
Hon fick åka pulka ner dit.
Det tyckte hon va roligt.
Sen när jag kom hem så va Johan uppe, Jhon hade ringt och frågat om dom skulle iväg och träna.

Det säger min kille inte nej till.
Han får juh se till att träna mycket nu innan all julmat.
Man brukar juh gå upp en massa när man äter på jul, undra varför hehe.
Så han smet hemifrån runt 10 snåret för att träna bort lite kalorier.
Jag la mej en stund på soffan innan det va dags för att tvätta.
Hade inte så mycket tvätt, skönt det!!
Slängde in den i maskinen gick sen hem för att få i mej nått att äta.
Det blev macka med korv och en Powerking.
Kanske inte den nyttigaste frukosten men men vad gör det om tusen år.
Sen va det dags att springa bort och hänga upp tvätten, det är juh det tråkigaste med att tvätta.
Det tar alltid mest tid tycker jag.
När Johan kom hem så tog vi på oss för att hämta Vilda.
Vi tog med oss pulkan för vi tänkte hon kanske ville åka lite.
Men efter bara en liten stund så blev hon så sur och ville inte göra någonting.
Så vi fick gå hem.
Johan va snäll och hämtade tvätten när vi kom hem, skönt då slapp jag det iallafall.
Sen ringde syrran och frågade om dom kunde ställa sin gamla vagn här för dom hade köpt en ny, så hon kom förbi.
Då fick man se det nya tillskottet i familjen live.
Sååå liten.
Vill ha vill ha. Hehe.
Söt som socker.
Tänk att Vilda har varit så liten, det kan man inte tro!


Nu ligger Vilda och sover middag på soffan och Johan spelar Wii.
Får väl se vad vi hittar på senare.
Imorgon börjar juh julstressen så man kanske bara skall ta det lugnt och vila upp sej ikväll så man e fit for fight de kommande dagarna.
Jaja, det märker vi.

Jag undrar om det där snöovädret kommer hit förresten.
Hoppas det inte blir för mycket snö nu bara.
Det blir så jobbigt när man skall ut och åka bil.
Men lite mer snö säger jag inte nej till!

Ha nu en trevlig kväll alla och kör försiktigt om ni skall ut på vägarna!


       


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0