Sitter...

just nu hemma hos pappa och njuter av den underbara värmen i solen.
Hoppas att det fina vädret håller i sej för nu är jag trött på regn och snö!! Nu vill jag att våren skall komma på riktigt. Idag såg jag den första sädersärlan hemma hos mamma. Den landade ute på gräsmattan. Vi va ute och promenerade en stund också. Det va riktigt skönt.
Nu har pappa tagit ut motorcykeln från förrådet också. Johan fick hjälpa till för min far har så mycket skit i det förrådet så man kommer knappt in där. Men dom lyckades tillslut. Så nu blir det väl åka av. Sen får han slänga i båten i havet också så vi kan fiska upp lite Makrill. Den är juh lite dyr om man skall köpa den hos fiskbilen. Det e synd för jag tycker mycket om fisk och hade den inte varit så dyr hade jag ätit det oftare.
Nu skall vi snart bestämma vad vi skall äta, det blir nog pizza tror jag sen får vi se vad som händer. Skall bara se klart på Lotta på Bråkmakargatan.
En av mina favoriter. Astrid Lindgren va ett geni!
Hennes barnböcker e helt otroliga enligt mej. Synd att hon inte fick Nobelpriset i litteratur. Det va hon värd! Istället får författare som man aldrig har hört talas om det priset. Trist!!

Nu skall jag kolla klart på tv:n.

Ha en bra kväll!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0