Jag...

vill slå ett slag till våran kära A-Kassa som fungerar så bra....eller inte.
Jag hoppas för allas skull som har jobb att ni aldrig får sparken för det är ett rent h_lvete.
Hur kan det komma sej att det skall vara så svårt att få ut pengar till dom som behöver det. 
Jag har jobbat och slitit på Volvo i 5 år, sen fick jag sparken pga att marknaden inte går så bra just nu.
Så då behöver jag söka A-Kassa som jag har betalat in till varje månad när jag har fått lön så att jag skall kunna få någon hjälp om det nu skulle vara så att jag få sparken någon gång i framtiden.
När man väl har fått det så tar det månader innan första utbetalningen kommer.
Ringer man och frågar vad det är som händer så blir svaret att dom har så mycket att göra just nu, det är därför det tar sån tid.
 Men hallå, anställ fler personer som kan hjälpa till då.
 Bara för att ni har mycket att göra så stoppas inte mina räkningar för det.
 Betalar jag inte så kommer dom till inkasso och sen så går dom till kronofogden.
 Då har jag fått en prick och kan inte söka lån i framtiden när jag vill köpa ett hus eller nått annat.
 Allt det pga att jag inte fick mina pengar i tid från A-Kassan.
Sen tycker jag att ni som jobbar där borde ha lite mer medkänsla.
 När man ringer så blir man ofta emottagen på ett otrevligt sätt.
Hallå, att söka A-Kassa är inte nått jag vill göra utan det e ett nödvändigt ont för mej i detta läge.
Ni får eran lön varje månad, det får inte jag just nu så hjälp mej på bästa sätt istället får att sucka åt mej.
Om inte jag betalade in till A-Kassan i tid när jag hade jobb så blev jag lidande, när ni inte betalar till mej i tid så blir jag också lidande pga att mina räkningar inte blir betalda.
Vart e rättvisan där, berätta det för mej.

Ni som läser detta inlägg, ge mej gärna erat tycke i detta!!

Ha det jätte bra!


Kommentarer
Postat av: Lina

Håller med, man blir galen! Som om man inte lider nog psykiskt av att vara arbetslös, så måste man ha ångest över att man inte kan betala sina räkningar...

2009-05-09 @ 00:34:51
Postat av: Systeryster

Jag har aldrig levt på a-kassa så jag vet faktiskt inte hur det e, jag löser alltid pengarna på nått annat sätt, vet inte hur men det har funkat än så länge:) kramar

2009-05-09 @ 23:31:44
URL: http://lillanyberg.blogg.se/
Postat av: Anita

Ja. Det svenska systemet suger verkligen *")#(#/%(#&¤!!!! Med andra ord: Balle! =P

Usch och fy. Fattar inte riktigt hur dom tänker när dom sätter regler och bestämmelser. Har man missat ett papper eller rättare sagt .. om DOM missat att säga att något fattas så kan man få försenade pengar som dröjer VECKOR!!! FY FAN!

2009-05-10 @ 17:25:28
URL: http://mrsanita.blogg.se/
Postat av: MissyElliot

När jag läser det du skriver håller jag med. Jag vet många just nu som går och väntar på sina pengar, och så ska det inte få vara. Resten av livet rullar ju på och då är det jätteviktigt att pengarna kommer in så att allt som ska betalas kan betalas.

Håller tummarna att dina pengar kommer snart...

kramiz

2009-05-11 @ 06:53:50
URL: http://missyelliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0