Jag...

tycker det är för j'vligt att tidningarna ofta skriver om vart man kan hitta dom rikaste i Sverige.
I ett Sverige som det är nu så är det många arbetslösa som får leva på mindre än existensminimum.
Vem f*n e då intresserad av vem som är rikast och vart man kan
hitta dom.
Vill man sparka på dom som redan ligger och säga att, haha vi e rikare än du.
Jag lever lyx och du kan inte ens köpa dej nått nytt att ha på dej.
Jag badar i pengar och du får vända på varenda krona.
Har tidningar inget bättre att skriva om än vad folk tjänar och hur mycket pengar dom har.
Det tjötas om bonus till den chefen och fallskärmar till de personerna.
Det e inga futtiga tusenlappar vi pratar om utan det kan vara flera miljoner vissa får när dom går i pension.
Det gör mej förbannad.
Vem f*n bestämmer att en person är värd så mycket pengar????
När jag pensionerar mej lär jag inte få miljoner, varför frågar jag då??
Har inte jag arbetat lika hårt då eller??
Jo, det har jag skall jag säga.
Som det är nu med arbetslöshet och all den skiten så får man f*n kämpa för att hitta ett jobb.
Medans andra lever lyx om inte med sina egna pengar så på skattebetalarnas pengar som kunde gått till nått mycket bättre än till en lyxresa någonstans till en politiker som inte vill slösa på sina egna miljoner.
NÄ,Förbannad e jag på detta sammhälle som bara gynnar dom rika och ingen som gör nått åt det.
Snart så finns mer hemlösa än vad det finns de som har hem.
Ingen har råd till nått längre utom just de som tidningarna skriver om och vill visa upp för oss mindre gynnade.

BLÄH Säger jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0