Idag...

Har vi varit hemma hos Leif, Petra, Ruth och Inez.
Ruth och Inez är Johans kusiner men dom är mera i Vildas ålder.
Ruth är 7 år och Inez är 3 år.
Så det är lagom att åka dit så Vilda får leka lite med barn och inte bara oss vuxna.
När vi kom dit så va det pulkaåkning direkt.
Barnen hade jätte kul i backen.
Vildas pulka gick lite väl fort.
Jag fick juh stå längst ner för att agera broms.
Det va inte alltid så lätt när pulkan kom i full fart mot sej.
En gång så va hon påväg rätt in i ett träd och då fick jag springa och slänga mej framför pulkan.
Det gick väl sådär.
Jag fick pulkan rätt på smalbenet och fläkte upp ett skinnbit som sved som bara den.
Men men, bättre jag än Vilda.
Hon klarade sej men blev lite rädd.
Efter det så åkte hon bara en gång så vi tyckte att det va dags att gå in.

Nu skall vi åka pulka.


Lite mörkt kort på alla i pulkabacken.


Tre busfrön påväg hem från pulkabacken.


Då va det fika dags.
Sen så gick barnen in på rummet och lekte.
Dom hade riktigt roligt tillsammans.

Gott med fika.


Lite bus.

När klockan blev 6 så hade vi varit där ungefär i 3 timmar.
Så vi fick åka hem för att få oss någon mat i magarna.
Nu är det time att gå och lägga oss.
Natti Natti!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0