Jag...

vill inte verka känslo kall nu, men jag måste bara framföra detta.
Nu på tv är det mycket om att man skall skänka pengar till Haiti och är det inte Haiti så är det att man skall skaffa fadderbarn och är det inte det så är det alltid något annat land som behöver pengar.
Jag har hört att Sverige är det tredje bästa landet att skänka pengar till länder som behöver.
Då säger jag, hallå.
Vårat land då.
Så mycket skit som händer här nu så behöver vi ha våra pengar kvar här.
Så många som har blivit hemlösa pga att dom inte hittar något jobb.
Varför inte hjälpa ditt egna land först.
Varför inte annordna galor som skänker pengar till dom som har det svårt här i Sverige?
Bara en fråga jag har grunnat på.
Kan du ge mej ett svar på det?



Kommentarer
Postat av: sannie

tack så jätte mycket! :)

2010-01-27 @ 18:34:54
URL: http://sannieschutt.blogg.se/
Postat av: syster

håller fullständigt med dej:) kram

2010-01-27 @ 22:18:31
URL: http://lillanyberg.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag håller med, därför skänker jag inget till utlandet, kan man inte ta hand om sina inrikes problem skall man inte bry sig om utrikes...

2010-01-28 @ 05:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0