Jag...

fick en fråga på kommentarer varför Vilda går hos dagmamma även fast jag e arbetslös.
Jo det är så att jag måste ha barnomsorg.
Skulle det vara så att jag skulle få jobb i morgon så måste jag ha någonstans att lämna Vilda.
Man måste köa för att få in sitt barn på dagis eller hos dagmamma, det kan gå jätte länge innan man får plats.
Så därför e Vilda hos dagmamma.
Sen får hon juh lite tid att leka med andra barn med och det är bra.
Hon går 15 timmar i veckan uppdelat på 3 dagar.


I morgon så skall jag på arbetsintervju hos Lernia.
Hade lite panik för jag fick veta att dagmamman hade studiedag men Mi e snäll och ställer upp och passa Vilda.
Hoppas detta leder någonvart nu.
Vill verkligen börja jobba.
Hoppas att en liten skyddsängel sitter på min axel och ger mej tur!!



Kommentarer
Postat av: Malin

Jag skall hålla tummarna för dig :)

2010-10-25 @ 18:21:09
Postat av: Mikaela

Seriöst. Var är det för pucko som ställer en sådan fråga. Det är väl en rätt självklar sak.. tänk om dom hade ringt och sagt: Du får jobb imon, va här 06.30. Skulle du sagt nej för att du inte har nånstans att lämna vilda då eller?

Bara för att man är arbetslös betyder inte det att man sitter hemma och "gottar" sig...Man söker ju jobb varje dag på olika sätt, möten på Arbetsförmedlingen osv. Det kanske är nån jag känner som frågat men det skiter jag i för det va en jävligt dum fråga!!!



Kram

2010-10-25 @ 18:22:54
Postat av: syster

åååh då blev la vilda glad när Mi ska ha henne:)

Jag håller tummar å tår för dej imon syster ska du veta...

Du får gärna höra av dej om du vill, svarar jag inte så e ja la inne på gekås..

Pussar!!

2010-10-25 @ 23:11:54
URL: http://lillanyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0